Gravidvecka 39

Lämnade lillen på förskolan och därefter bar det av till gymmet. 
Börjar känna mig rätt trött på att vara gravid. Svårt att lyfta och bära saker och behöver alltid be om hjälp med att knyta skorna. Skönt att man fortfarande känner dig motiverad att träna! Fick bli ett överkroppspass då foglossningen varit då intensiv. 
 
 

Efter träningen smakade det bra med gårdagens rostade rotfruktsoppa med västerbottenostbröd😋

Recept:

Sätt ugnen på 250 grader.
Skala 2 medelstora morötter och 1 palsternacka och skär i 0,5 cm tjocka skivor. Halvera 3 röda paprikor och klyfta 1 gullök. Lägg dessa och 200g babyplommontomater i en ugnsform och blanda med lite olja, salt, svartpeppar samt 4 pressade vitlöksklyftor. Rosta i övre delen av ugnen 20-25 min.
.
Skär skivor av valfritt bröd, smöra och lägg lite riven västerbottenost på. Tillaga i nedre delen av ugnen 6-7 min.
.
Lägg de rostade rotfrukterna och grönsakerna i en stekgryta och krydda med 1 tsk paprikapulver och 2 krm chili flakes och låt fräsa 1-2 min. Tillsätt 1 förpackning röda linser (sköljda och avrunna), en skvätt vitvinsvinäger, 4 dl vatten, 1 dl grädde och 2 tärningar grönsaksbuljong. Låt koka i 5 min. Tillsätt 75g västerbottenost till soppan och mixa slät med stavmixer. Smaka av med salt och peppar.
.
Servera soppan med västerbottenostbrödet😍

 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camilla

Vardagen för en leg. fysioterapeut, lic PT och löpcoach. Mamma till två underbara barn. Fru till en lantbrukare som jag tillsammans driver en jordgubbsodling med. Älskar hälsosam mat och har en förkärlek för löpning.

RSS 2.0